|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ATA 100 Register ATA 100 Zoals u al zult gemerkt hebben is de Nederlandse versie nog in volle aanbouw, wij veronderschuldigen ons hier voor, dank U. Een vliegtuig is onderverdeeld in 100 verschillende ATA's. Bijvoorbeeld: ATA 100 Onderwerpen: 00 : Inleiding 05 : Tijd limieten/Onderhouds Beurten 06 : Afmetingen & Ruimte's 07 : Optillen & Steunen 08 : Balanseren & Wegen 09 : Slepen & Taxiën 10 : Parkeren & Vastmeren 11 : Etiketten & Markeringen 12 : Onderhoud 20 : Standaard Uitvoeringen Casco 21 : Air Conditioning 22 : Automatische Vlucht 23 : Communicatie 24 : Elektro Kracht 25 : Uitrusting/Aankleding 26 : Brand beveiliging 27 : Vlucht Besturingen 28 : Brandstof 29 : Hydraulische Kracht 30 : Ijs en Regen 31 : Instrumenten 32 : Landingsgestel 33 : Lichten 34 : Navigatie 35 : Zuurstof 36 : Pneumatisch 38 : Water/Afval 49 : "Invlucht Hulp Kracht" of APU 51 : Structuren 52 : Deuren 53 : Vliegtuigromp 54 : Motorgondel/Pylonen 55 : Stabilizators 56 : Ramen 57 : Vleugels 70 : Standaard Uitvoeringen Motoren 71 : Kracht Bron 72 : Motor 73 : Motor brandstof en besturing 74 : Ontsteking 75 : Lucht 76 : Motor besturing 77 : Motor indicatie 78 : Uitlaat 79 : Olie 80 : Starten
Bijvoorbeeld: ATA 29 is hydraulische kracht, dit bevat het hoofd en reserve subsystemen. Stel dat een bepaald hoofd systeem van een bepaald vliegtuig de nummer 10 kreeg. Dit geeft dan de volgende code: Hoofd systeem = 29-10 In dit hoofd systeem is er een pomp aanwezig, de pomp heeft het nummer 13. Deze ATA code nummers worden gebruikt in alle vliegtuig handboeken over de hele wereld. Article last modified on 20/03/2011 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|