Luchtvaart Humor

Die techniekers, en hun gevoel voor humor!!!

Luchtvaart Humor

Laat het nooit gezegt worden dat grond personeel en techniekers een gevoel voor humor mankeren. Hier zij enkele echt genoteerde onderhouds klachten en problemen, gekend als “squawks”, die genoteerd worden door piloten en beantwoord door onderhouds techniekers in het "vliegtuig onderhouds log-boek" dat ieder toestel aan boord moet hebben.

P is het probleem genoteerd door de piloot, S reffereerd naar de oplossing en actie ondernomen door de technieker.

P: Linker binnenzijde hoofdwiel bijna aan vervanging toe.
S: Bijna hoofdwiel vervangen.

P: Test vlucht OK, enkel automatisch landen heel zwaar.
S: Automatisch landen niet mogelijk met dit toestel.

P: Nr 2 propeller druppelt prop olie.
S: Nr 2 propeller druppelt normaal, Nr's 1, 3, en 4 propellers mankeren normale druppeling.

P: Iets los in de cockpit
S: Iets vast gezet in cockpit

P: Dode insecten op voorruit
S: Levende insecten besteld

P: Automatische piloot in hoogte-houd gebruik maakt een 200 feet-per-min daling
S: Onmogelijk probleem na te boodsen op grond.

P: Bewijzen van een lek op de rechter hoofd landings gestel.
S: Bewijzen verwijderd.

P: DME volume ongeloofelijk luid.
S: DME volume ingestelt op een aannemelijker niveau.

P: Klem sloten veroorzaken gas hendels te blokkeren.
S: Daar zijn ze voor geinstaleerd om te doen.

P: IFF buiten werking.
S: IFF altijd buiten werking als hij af staat.

P: Verwachte barst in voorruit.
S: Verwacht dat u gelijk hebt.

P: Nummer 3 motor mankeerd.
S: Motor gevonden aan rechter vleugel na korte zoek tocht.



(c) 2004 www.simbuilder.be

Created by See3D.be